Platform voor de interieurbouwbranche
Het credo in dit bizarre maar dynamische tijdperk

Het credo in dit bizarre maar dynamische tijdperk

“Uiteraard was het schrikken toen duidelijk werd dat het coronavirus Nederland had bereikt én dat we in lockdown moesten. Maar nu, gek genoeg, zo een maand of 4 á 5 later, kan ik niet zeggen dat de markt zich depressief voelt. Integendeel. Er is best veel reuring. Ik ben dan ook blij dat wij de keuze konden maken om vooral door te gaan met waar we goed in zijn: investeren en innoveren.”

Aan het woord is Rutger de Jong, Country Manager in Nederland voor Arpa Industriale. “Begin maart was het onze taak om in eerste instantie ook een zo goed mogelijke werkgever te zijn. We organiseerden effectief en efficiënt thuiswerken voor onze medewerkers van de buitendienst, die uiteraard geen bezoeken meer konden afleggen. Bij ons in Schiedam was het een kwestie van goede afspraken maken met elkaar over wie op welke dag werkt én hoe we ook de anderhalve meter onderling in stand zouden kunnen houden. En, we hadden de directe commerciële uitdaging om de leveringen vanuit Italië zeker te stellen omdat de vraag in Nederland enigszins in stand bleef.”

“Dat laatste is goed gelukt”,  vervolgt Rutger. “We hoefden geen ‘Nee’ te verkopen. We constateerden daarnaast dat architecten in Nederland de tijd kregen om details in hun bestekken uit te werken. En… we zagen dat de roep naar productie in eigen land of dichter bij huis veel groter werd.”

“Gelukkig waren wijzelf al – vóór de Coronacrisis – daarop aan het anticiperen. Zo zijn we er tijdens de lockdown in geslaagd om NEMHO (Next Material House) in Weert op te leveren; het is hét Research & Development Center van de Broadview Groep. Vanuit Weert gaan we onze ambities op het gebied van innovaties en duurzaamheid voor de toekomst verder onderzoeken en faciliteren; dat betekent dat we de al bestaande technieken in productie en producten willen verbeteren. En, we willen nieuwe technieken vormgeven.”

“Een tweede ontwikkeling binnen de groep is de MUSA in Milaan. Het new Design and Marketing Center voor de groep wordt binnenkort geopend. Natuurlijk stond deze al gepland maar juist nu – in het herstel na de coronacrisis – zullen we dit centrum hard nodig hebben, want de opleving van de markt gaat absoluut komen!”

Wat niet veranderd is? “Het is de schreeuwende behoefte aan duurzaamheid. Consumenten willen gezondheid, veiligheid en welzijn. Kijk maar eens naar het succes van Bloom. Dat wat ónder de oppervlakte ligt, wordt steeds belangrijker; afnemers worden (terecht!) steeds kritischer naar de achtergronden van de materialisering. Na deze zomer gaan we Bloom verder uitrollen.”

“Hoe we 2021 zien? Wel, niemand weet wat er precies in de wereld met het coronavirus zal gaan gebeuren, maar wij blijven wel inzetten op  het optimaliseren van de synergetische voordelen binnen onze groep: slimmer werken met meer efficiency. Ons credo blijft daarom – bij alles wat er gebeurt: We are staying cool, we are staying strong!” 


"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.