In een branche die werkelijk alle sectoren bedient, is het van belang voor elk interieurvraagstuk een passende oplossing te bieden. Met een assortiment van ruim 150.000 artikelen heeft Häfele alles in huis; vanuit het principe ‘good, better, best’. Maar daarmee ben je er nog niet. Als marktleider in meubelbeslag kun je het je niet veroorloven om achterover te leunen en te verwachten dat alles wel goed komt. In 2020 en 2022 werd daarom onder de klanten een groot onderzoek gedaan, waaruit bleek dat een van de belangrijkste punten voor de afnemers het one-stop-shop principe is: alles wat je nodig hebt voor je project, te koop onder één dak.
“Uit beide klantonderzoeken komt als grootste en meest onderscheidende voordeel het brede en diepe assortiment van Häfele naar voren, op de voet gevolgd door de kwaliteit van het productgamma”, zegt Marieke de Jong, Marketing Manager bij Häfele. “Niet alleen van onze eigen merken als Loox, Matrix en Slido, maar ook van de meest gangbare kwaliteitsmerken uit de branche als bijvoorbeeld Blum, Caressi, Hawa, Hailo, Kesseböhmer, Reginox en Lamello.”
Michel Mulder, Category Manager bij Häfele vertelt: “Ons assortiment is ingericht volgens het good-better-best principe. We hebben bijvoorbeeld een groot assortiment Slido-schuifdeurbeslag, dat we zelf ontwikkelen en produceren. Slido biedt zeer goede kwaliteit meubelbeslag met veel opties voor een prima prijs. Heb je toch nog iets anders nodig voor je project? Dan kun je bij ons daarnaast ook Hawa- of Blum-schuifbeslag kopen. Aangevuld met onze Service+ diensten maken we het onze doelgroep nog makkelijker door het op maat aanbieden van een aantal productgroepen zoals ledverlichting, laden en greeplijsten.”
Bas Rozema (Business Unit Manager Interieurbouw) vult aan: “Door met onze klant in gesprek te gaan komen we erachter welke kwaliteit ze nodig hebben. We bespreken wat het doel is en kijken vanuit daar naar een oplossing. Van productgerichte verkoop, zijn we veel meer naar klantgerichte verkoop gegaan. Uiteindelijk willen we weten waar wij de relevante toevoeging kunnen zijn. Pas dan kunnen we bepalen wat het meest passende product is. Het hoeft niet altijd een Porsche te zijn, soms voldoet een Fiat ook.”
Kun je in het brede assortiment van Häfele niet direct je product vinden? Dan heeft Bas het volgende advies: “Zoek niet verder en bel of app ons. De experts van de binnen- en buitendienst kunnen vaak sneller hun weg in ons assortiment vinden dan de meeste klanten. Maak daar gebruik van en bespaar kostbare tijd. Een van onze kernwaarden is dat we in contact zijn én blijven met de klant. We maken graag tijd voor iedereen vrij.’
1. Kwaliteit van de producten
2. Breedte/diepte van het assortiment
3. Leverbetrouwbaarheid
4. Service
5. Informatievoorziening online en in catalogi/brochures
Neem dan rechtstreeks contact op met Häfele.