Platform voor de interieurbouwbranche
Innovatie voor morgen
EGGER toonde op Interzum hoe innovatieve materialen, designs en diensten de weg openen naar nieuwe mogelijkheden voor de creatie van meubilair en interieurs.

Innovatie voor morgen

Nieuwe decoren, oppervlakken en materialen, maar ook innovatieve diensten

‘Inspire. Grow. Create’ – het is de weerspiegeling van de filosofie van EGGER: inspiratie als basis voor creatieve oplossingen, groei door duurzame ontwikkelingen en de creatie van nieuwe opportuniteiten. Onder dat motto toonde de fabrikant op Interzum 2025 hoe innovatieve materialen, designs en diensten de weg openen naar nieuwe mogelijkheden voor de creatie van meubilair en interieurs.

Innovatie en duurzaamheid

Al sinds 1961 focust familiebedrijf EGGER op de ontwikkeling en productie van baanbrekende innovatieve oplossingen. Dat werd extra in de verf gezet op Interzum met de introductie van toekomstgerichte producten, die één voor één op de behoeften van de klanten en de trends in de markt afgestemd zijn. “Op een vernieuwde stand konden bezoekers de talrijke innovaties interactief beleven. Zoals steeds lag de focus op praktische oplossingen, waarmee klanten hun projecten naar een hoger niveau kunnen tillen: nieuwe decoren, oppervlakken en materialen, maar ook innovatieve diensten”, stelt Hubert Höglauer, hoofd marketing en productmanagement voor Furniture & Interior Design bij de EGGER Groep. “Het is ons doel om materialen te ontwikkelen die zowel in het ontwerpproces als in het
dagelijkse leven overtuigen – functioneel, duurzaam en visueel geraffineerd.”

“Met Ambiance voegen we exclusieve steeneffecten met een geraffineerd mat-glanseffect toe aan het PerfectSense® productassortiment”, neemt Cedric Goesaert, verantwoordelijke voor de marketing bij EGGER Benelux, over. “Het nieuwe EGGER Repeatless halfformaat laat toe om buitengewone natuurlijke houtlooks voor grotere projecten te realiseren – zonder herhalingen in het decorbeeld. Dat is een eigenschap, die men tot nu toe alleen met fineer kon realiseren. En de Feelwood® productfamilie wordt uitgebreid met een nieuwe textuur. Door toepassing van een speciale techniek is ST35 Feelwood® Canyon optisch matter, waardoor het oppervlak nog meer opvalt. Een nog dieper reliëf versterkt de textuurbeleving.”

Daarnaast werd ook ruim aandacht besteed aan de duurzaamheidsstrategie van EGGER: van het werken in gesloten kringlopen over het verantwoorde gebruik van hout tot de geleidelijke vermindering van fossiele grondstoffen. “Voor ons is duurzaam handelen niet alleen een plicht. Het is belangrijk om het vertrouwen in ons en onze producten te versterken en om verantwoorde, weloverwogen beslissingen te bevorderen”, maakt chief sales officer Michael Egger junior duidelijk. “Dit lukt alleen als we transparant en op basis van feiten communiceren.”

Harmonieuze verbindingen

Naast die duurzaamheid zijn flexibiliteit en connectiviteit belangrijke aspecten in een maatschappij die continu verandert. Onze toekomst zal sterk bepaald worden door intelligente verbindingen, die gebruik maken van het bestaande en dat koppelen met het nieuwe om het leven flexibeler, effectiever en duurzamer te maken. Die voortdurende transformatie vereist ook de creatie van multifunctionele ruimtes, die flexibel en eenvoudig aanpasbaar zijn. Toch blijft het cruciaal om een ruimte in haar geheel te bekijken. 

“Ondanks de grote verscheidenheid aan functies, vormen en materialen is het essentieel om een samenhangend geheel te creëren dat vloeiende overgangen en een ontspannen gevoel mogelijk maakt. Door materialen te combineren, kan men volledig monochrome meubels en kamers of projecten met opvallende contrasten realiseren”, zegt Klaus Monhoff, Hoofd Decor- en Designmanagement bij de EGGER Groep. “De combinatie van warme neutrale tinten met gedempte kleuren en materialen vormt de basis voor nieuwe ‘verbindingen’ die flexibele, bestendige en gemengde kleurwerelden creëren. Dat opent nieuwe ontwerpmogelijkheden.”

“De klemtoon lag jarenlang op eerder rustieke houtsoorten, maar nu presenteerde EGGER een evenwichtige mix van natuur en elegantie, terwijl ook gestreepte looks weer aan bod kwamen. Nieuwe houtnerfdecoren resulteren in een nieuwe stijlvrijheid, voor gebruik in de meest uiteenlopende ontwerpen”, sluit Cedric Goesaert af. “De materiaalreproducties ontwikkelen zich net zo authentiek. Op Interzum werd nog maar eens duidelijk hoe we met innovatieve materialen, designs en diensten onze klanten nieuwe mogelijkheden bieden voor de creatie van meubilair en interieurs.”  

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten